島口ことわざかるた

現在、このディレクトリには 4 の かるた があります (文字 と で始まる)

とぅーぬうーぶぃやいんけねん
十本(とぅー)ぬ指(うーぶぃ)や同等(いんけ)無(ね)ん
十本の指がみんな同じ長さではないように、十人の子どももそれぞれ性格なども違っている。
十人十色


とぅくとぅいゆかなとぅれ
得(とぅく)取(とぅ)いゆか名取(とぅ)れ
一時の損得で物事を考えずに、人間としての名誉を大事にせよ。
損得勘定を離れ、何か一つでも人の世のためになるようなことをすれば、その人の名は末永く語り継がれ敬われる。


とぅじゅとぅばなしや いんにゃうねぃきかしな
夫婦(とぅじゅとぅ)話や 犬(いん)猫(にゃう)ねぃ聞かしな
夫婦の口争いはみっともないから、犬猫にも聞かせるな。
夫婦喧嘩は犬も食わぬ


とぅしゆばとぅしゆてぃぬかなしゃ シワゆればシワゆてぃぬかなしゃ
年(とぅし)寄(ゆ)ば年(とぅし)寄(ゆ)てぃぬ 愛(か)なしゃ シワ寄(ゆ)ればシワ寄(ゆ)てぃぬ 愛(か)なしゃ
夫婦の間柄は、年をとればとるほど愛しさが深まってゆくし、しわが寄ればよるほど深まってゆく。